Meditationsøvelser

Meditationsøvelser

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin

I sidste uges blogindlæg, fik du et indblik i meditationens historie, og hvad meditation kan gøre for dig. I denne uge har jeg nogle gratis og enkle meditationsøvelser til dig. Så du kan få meditationens kræfter at mærke på egen krop og eget sind.

Først en visuel meditation til at få kigget ind i dine indre rum:

Jeg nævnte i sidste uge, fem primære formål, som meditation hyppigt anvendes til:

  • Afslapning
  • Fornyet energi
  • Skabe en ny tilgang til hverdagen
  • Kontrolleret vejrtrækning
  • Spirituel og mental udvikling

Med udgangspunkt i disse, kommer her fem forskellige øvelser, du kan lave derhjemme i trygge og rolige omgivelser.

Afslapning

Forestil dig en lyskugle over dit hoved. Lad lyskuglen stille og roligt – helt i dit eget tempo – svæve gennem din krop. Lad undervejs lyskuglen samle alle de blokeringer, der er i din krop og energi, og lad den efterlade lys i din krop og aura. Når kuglen er ved enden af dine fødder, så lad den “springe” og svæve hele vejen op omkring dig, så den danner et lysende beskyttende skjold. Afslut ved at samle dine hænder foran brystet, og tak for den energi, du har fået.

Fornyet energi

Forestil dig, at du står i et smukt vandfald, hvor vandet skyller ned over dig. Lad nu vandet skifte farve, så det bliver rødt. Bad dig i den røde farve og sug energien til dig. Lad så farven skifte til orange, dernæst gul, grøn, blå, lilla, og til sidst lys. Afslut ved at samle dine hænder foran brystet, og tak for den energi, du har fået. Denne øvelse kan tage alt fra 10 min. til en time, alt efter hvor lang tid, du giver dig selv til det.

Skabe en ny tilgang til hverdagen

Fokusér din opmærksomhed i og omkring hovedet, og tænk på en rød rose. Hvilke tanker dukker der op? Fokusér derefter din opmærksomhed i og omkring hjertet, og tænk igen på en røde rose.

Hvilke tanker dukker der op?

Kontrolleret vejrtrækning

Denne øvelse er bedst at gøre siddende med rettet ryg. Før din venstre hånd op til hovedet og placér pege- og langefinger på punktet mellem øjenbrynene. Placér din tommeltot på venstre næsebor og din ringefinger på det højre. Løft nu din tommelfinger, træk vejret ind med venstre næsebor, sæt din tommelfinger for, løft din ringefinger, og pust vejret ud af højre næsebor. Hold højre næsebor åbent og træk vejret ind dér igen, luk til med din ringefinger, og åben og pust ud af venstre næsebor. Træk vejret ind af venstre næsebor igen og fortsæt øvelsen til at du føler

ro, balance og velvære. Afslut ved at samle dine

hænder foran brystet, og tak for den energi, du har fået.

Spirituel og mental udvikling

Forestil dig, at du går ude i en skov. Brug noget tid på at tage alle dine sanser i brug til at opleve skoven. Hvad kan du se, høre, lugte, føle og smage? Som du går langs en skovsti, ser du for enden en lysning. Gå i dit eget tempo hen mod lysningen. Når du er fremme, brug da en kort stund på at nyde lyset, og træk energien til dig. Bed nu en guide eller en af dine kære afdøde om at træde frem i lyset. Nyd den tid, I har sammen, og modtag de eventuelle budskaber, som du måtte få af vedkommende. Sig på glædeligt gensyn og gå ud af skoven, og kom stille og roligt

tilbage til det rum, som du befinder dig i. Afslut

ved at samle dine hænder foran brystet,

og tak for den energi, du har fået.

Mange af disse meditationsøvelser kan også kombineres på kryds og tværs. Du kan f.eks. stå i vandfaldet og begive dig videre ud i skoven, ud på skovstien, hen til lysningen etc.

Skulle ovenstående øvelser øge din appetit og interesse for meditation, så tilbyder jeg hver uge onsdagsmeditation i min egen praksis.

Klokkeslæt: 19.00 – 21.00. Dørene åbnes kl. 18.40.

Adresse: Folkevej 28A, 2820 Gentofte.

Pris: 200,-

Læs også:

Spirituel workshop for unge

Ser du skikkelser? Kan du læse andres tanker og følelser? Eller har du et barn, der har lignende oplevelser? Dette er bare nogle karakteristika, men med stor sandsynlighed enten er du eller har du et spirituelt barn.

Mangler du svar?

Hvem er jeg? Hvad har fremtiden i vente for mig? Hvorfor sker disse ting for mig? Dette er blot et lille udpluk af de mange spørgsmål, som mine klienter opsøger mig omkring, og ønsker svar på.

Vil du være clairvoyant?

I sidste uge fik vi slået fast, at vi alle er clairvoyanter, og at vi kan alle blive det. Men hvad gør man så, hvis man bærer rundt på en indre clairvoyant, som bare venter på at blive sluppet løs? Hvad er den bedste praksis og de bedste forudsætninger?

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *